Israel – kenapa mancis tidak dibeli?

Posted on Monday, June 28, 2010 |

Kutukan demi kutukan terus mengundang gelak ketawa yg berdekah-dekah lagi pada pihak Israel. Sudah lama orang2 Arab Timur Tengah dan masyarakat Islam sedunia amnya berdoa ke hadrat Allah memohon pertolongan …Dan tentunya doa orang2 yg teraniaya akan cepat dikabulkan Allah..Allah Taala mungkin tidak akan menurunkan burung2 ababil lagi selepas Nabi Muhammad s.a.w. untuk turun membantu..

Sebenarnya, Allah Taala telah mengabulkan doa itu dengan mengurniakan kekayaan sumber minyak yg melimpah-ruah kepada negara-negara Arab agar mereka membantu saudara2 mereka…Tetapi apa yang mereka telah buat? Bahkan dengan kurniaan Allah Taala itu, mereka salurkan pada jalan untuk bermegah-megah dan bercakaran sesama sendiri, malah lena dalam dakapan musuh.

Dengan kurniaan Allah itu, adalah mustahil bagi mereka tidak mampu untuk membeli sekurang2nya sebiji bom nuklear buruk setaraf bom atom Hiroshima dan Nagasaki 65 tahun lalu?

Satu lagi pertolongan Allah yang kita tidak nampak ialah pengumpulan umat yahudi pada satu tempat…..Pada tiga abad lalu, adalah sukar untuk mencari umat yahudi sebab mereka tinggal bertaburan di atas muka bumi merempat di kebanyakan negara…Tapi dalam abad ini umat Yahudi seluruh dunia dikumpulkan pada suatu
tempat yang khas…..Apa tujuannya?

Pernahkah anda menyapu sampah di halaman rumah? Biasanya sampah yg berselerakkan akan dikumpulkan pada satu tempat…selepas itu barulah longgokan sampah itu dibakar.

Nah sekarang sampah sudah dilonggokkan pada satu tempat, dan duit sudah ada untuk membeli mancis….Tapi negara2 Arab masih lena diulit intan.

Itu masalahnya…! Israel masih kekal kerana kecerdikan mereka…Cuba anda bayangkan kalau Allah mengurniakan kekayaan minyak kepada Israel…? …Hanya satu renungan.. :)

-syafiq musa-palap-

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Related Posts with Thumbnails